כיצד ניתן לשפר את מראה השיער בצורה טבעית?

טמפלט פוסטים (32)

לתזונה מאוזנת ושימורו של אורח חיים בריא, ישנה חשיבות רבה הבאה לידי ביטוי במגוון רחב של פרמטרים פיזיים ונפשיים כאחד. כשם שישנם מזונות המסייעים להפחתת מתחים, כך ישנם מזונות המסייעים לשימור חיוניותם של איברים מסוימים. כך נכון גם הדבר לשגרת טיפוח נכונה לשיער הנעזרת בתרופות ביתיות יעילות וכן במזונות שונים ותוספים המצויים בהישג יד ושאינם תלויים בכימיקליים או בטיפול התערבותי חיצוני כזה או אחר.

להלן ריכזנו מספר טיפים שיסייעו לכם לשמר את מראה השיער באופן טבעי לחלוטין.

התזונה שלנו כבסיס לשיער בריא

האמירה “אתה מה שאתם אוכלים זה מה שאתה מקבלים” בהחלט יכולה לקבל משנה תוקף בכל הנוגע לבריאות ומראה השיער.

לתזונה שלנו ישנו תפקיד מכריע בהזנת זקיקי השיער שלך ובקידום צמיחתו. תזונה מאוזנת ועשירה בוויטמינים, מינרלים וחלבונים היא חיונית ואת התוצאות ניתן לראות גם בשטח. אך כיצד מורידים את מה שנאמר כאן למעשים? הנה מספר רכיבים תזונתיים עמם תוכלו להתחיל.

התחילו בשילוב מזונות העשירים בחומצות שומן אומגה 3, כגון סלמון, אגוזי מלך ואבוקדו. שומנים בריאים אלו עוזרים להעניק לחות לקרקפת ולקדם צמיחת שיער. בנוסף, מזונות עשירים בביוטין, כגון ביצים, שקדים ובטטה, יכולים לעזור לחזק את שורש השיער ולמנוע שבירה.

חשוב לכלול גם מזונות עשירים בנוגדי חמצון, כמו פירות יער, תרד וברוקולי. נוגדי חמצון אלו מסייעים להגן על זקיקי השיער מפני נזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים, וכתוצאה מכך להבטיח לנו שיער בריא ומבריק יותר.

יתר על כן, הקפידו לכלול חלבון בתפריט היומי, שכן השיער מורכב בעיקר מחלבון הנקרא קרטין. מקורות טובים לחלבון כוללים בשר רזה, שעועית ויוגורט יווני.

זכרו לשמור על לחות על ידי שתיית מים מרובה לאורך היום. התייבשות עלולה להוביל לשיער יבש ושביר. את כל הרכיבים הללו תוכלו למצוא במזונות כפי שהדגמנו אותם כאן, או בתוספים תזונתיים הנמכרים במגוון חנויות טבע שונות.

פעילות גופנית קבועה

פעילות גופנית לא רק שמועילה לבריאות ולרווחתנו הכללית, אלא גם יכולה להשפיע לטובה על מראה השיער.

כאשר אנחנו מתאמנים, אנו למעשה מגבירים את זרימת הדם לקרקפת, מה שעוזר להזין את זקיקי השיער ולקדם את צמיחתו.

בנוסף, פעילות גופנית מסייעת להפחית את רמות הלחץ, מה שעלול לתרום להפחתת נשירת השיער כתוצר לוואי של סטרס משתמש.

עיסוק בפעילות גופנית קבועה יכול גם לשפר את המצב הכללי של שיערכם. הזעה במהלך פעילות גופנית מסייעת לפתיחת סתימות של זקיקי השיער ולהסרת לכלוך או שמן כלואים, וכתוצאה מכך לשיער נקי ובריא יותר. יתר על כן, פעילות גופנית ממריצה את הייצור של שמנים טבעיים על הקרקפת, מה שיכול להעניק לחות ולהגן על קווצות השיער.

חשוב לציין שבעוד שפעילות גופנית יכולה להועיל לשיער שלך, הזעת יתר ואי ניקוי כראוי של הקרקפת לאחר מכן עלולות להשפיע בצורה הפוכה. הקפד לשטוף את השיער שלך ביסודיות לאחר אימונים אינטנסיביים כדי להסיר כל זיעה, לכלוך או הצטברות מוצר.

תרופות ביתיות לטיפוח השיער

תרופות ביתיות אלו שימשו במשך מאות שנים לטיפול בבעיות שיער שונות, ויעילותן זוכה לרוב לשבחים לא מועטים כלל.

תרופה ביתית פופולרית לצמיחת שיער היא מיץ בצל. נכון שמדובר בתרופה בעלת ניחוחות לא רצויים, אך התוצאה בפועל בהחלט תוכל להפתיע אתכם. מיץ הבצל ממריץ את זקיקי השיער ומקדם את צמיחתו. מרחו מיץ בצל על הקרקפת והשאירו אותו למשך 10 דקות. לאחר מכן שטפו את הקרקפת היטב.

בעיית שיער נפוצה נוספת היא קשקשים, ותרופה ביתית אחת שמומלצת לרוב היא חומץ תפוחים. תכונותיו החומציות עוזרות לאזן את ה-pH של הקרקפת, ומפחיתות את צמיחת השמרים שעלולים להוביל לקשקשים. דילול חומץ תפוחים במים ושימוש בו לאחר שמפו, יכול לעזור להקל על תסמיני קשקשים.

עבור מי מכם שנאבקים בשיער יבש ושברירי, שמן קוקוס הוא תרופה ביתית פופולרית ומומלצת. תכונות הלחות שלו יכולות לעזור להזין ולהעניק לחות לשיער, ולהשאיר אותו רך ונעים למגע. מריחת שמן קוקוס על השיער והשארתו למשך מספר שעות או לילה לפני שטיפתו, יכולה לשפר באופן ניכר את מרקם ומראה השיער.

 

אולי יעניין אותך גם
7  מתנות לליבה של כל אישה

יוצאים למסע שופינג פיזי או וירטואלי בעקבות מתנות לאישה האהובה בחייכם ומחפשים מתנות שימיסו לה את הלב וירגשו אותה? יש לנו אוסף של רעיונות יצירתיים

קרא עוד »
שמפו לבלונדיניות
שמפו לבלונדיניות

בעולם הקסום של טיפוח השיער, אי אפשר להתעלם מהצרכים המיוחדים של שיער בלונדיני. גווני השיער הבהירים שלו דורשים תשומת לב קפדנית ושימוש במוצרים נכונים כמו

קרא עוד »
הפתעות ומבצעים רק לחברי מועדון!

מצטרפים למועדון החברים שלנו ומקבלים ראשונים את כל ההנחות השוות

Call Now Button